Koszyk Twój koszyk jest pusty ...
1 » TALA2
0123
0

Kategorie

Nasze nowości

Promocje

Kontakt

  • E-mail:biuro@maxxagd.pl
  • Telefon605 242 730
  • Godziny działania sklepu24h, 8-18 kontakt telefoniczny

TALA

TALA

Choć urokliwa stylistyka produktów Tala przywołuje na myśl lata 50. i 60. XX wieku, korzenie firmy sięgają końca wieku XIX. Frederick Taylor i Thomas Law, których pierwsze litery nazwisk złożyły się na nazwę marki, nawiązali współpracę w roku 1899. Karierę zaczęli w Birmingham.
 
Taylor i Law zajęli się produkcją artykułów kuchennych przeznaczonych na pączkujący w epoce wiktoriańskiej rynek utensyliów kuchennych. Na przełomie XIX i XX wieku coraz więcej ludzi uczyło się samodzielnie gotować, więc ich pomysł błyskawicznie odniósł sukces.
W późnych latach 40. XX w. Tala przedstawiła klientom mistrzynię wypieków - Anne Anson. Wraz z zestawami do lukrowania i innymi produktami firma oferowała broszurki z jej przepisami i poradami, dostarczając bogatą wiedzę amatorom i ekspertom, i ugruntowując swoją pozycję na rynku. Książka „How To Decorate A Cake” i inne wydawane regularnie do połowy lat 60. pozycje od razu stały się literaturą obowiązkową. Do dziś można je kupić w antykwariatach. Moda na wyszukane techniki lukrowania, trwająca do lat 60., to okres świetności firmy, która produkowała wtedy 48 różnych rodzajów tylek do dekoracji wypieków. Z czasem asortyment zmalał do "zaledwie" 20.
W latach 50. wprowadzono charakterystyczną, firmową stylistykę produktów Tala, przyjazną użytkownikowi i odpowiednią do zaprezentowania w kuchni. Miarki czy sitka Tala nie zmieniły się szczególnie od tego czasu.

Na początku lat 70. Frank Law sprzedał markę Tala francuskiej spółce. Nastały chude lata, a sytuację pogarszały pojawiające się na rynku podróbki i rosnąca konkurencja importerów. W roku 2000 Tala została wykupiona przez brytyjskich przedsiębiorców, Nicka Squire’a i Dennisa Embletona, którzy dostrzegli potencjał wysokiej klasy rodzimych przyborów kuchennych. Brytyjczycy postanowili odtworzyć możliwie jak największą liczbę produktów Tala, wznowić ich produkcję i opracować nowe artykuły, niezmiennie kładąc przy tym nacisk na trwałość i tradycyjne metody produkcji.

Obecnie większość produktów Tala wyrabia się ręcznie, często przy użyciu maszyn, które służyły do tego przez dziesięciolecia – na przykład wyprodukowanie miarki kuchennej wiąże się z ponad dwudziestoma różnymi procesami obróbki ręcznej, w których używa się tych samych maszyn, co w latach dwudziestych. Produkty trafiają następnie do opakowań w charakterystyczną, staromodną kratkę. Końcówka do lukrowania wyprodukowana w latach 20. pasuje do dekoratora wyprodukowanego w roku 2013 - miłośnicy marki Tala mogą więc powiedzieć, że używają tych samych przyborów, co niegdyś ich matki i babcie.
 

 
Dodatkowe opcje przeglądania
Zakres cen od do
Kategoria
Tylko nowości
Tylko promocje

  • przekąski
  • koszyk do wyrastania chleba Birkmann
  • Miarka OXO
  • szczotki 2 OXO
  • GARNKI
  • FORMY
012345
0

Nowości w naszej ofercie

Producenci

  • ACCADEMIA MUGNANO
  • BIRKMANN
  • BISETTI
  • BRABANTIA
  • CUISIPRO
  • EMILE HENRY
  • FOSTER
  • FreeForm
  • GUARDINI
  • Hefra
  • KITCHEN CRAFT
  • LEKUE
  • MASTRAD
  • MICROPLANE
  • MOHA
  • MSC International
  • NORDIC WARE
  • ORIGINAL KAISER
  • OXO
  • PATISSE
  • Robert Welch
  • SILIKOMART
  • SILIT
  • TALA
  • TOMORROW'S KITCHEN
  • VacuVin
  • VIALLI DESIGN
  • WESCO
  • WESTMARK
  • WMF
  • ZOKU
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl